Yavru Kedimin Gözünde 3.göz Kapağı?

Yaklaşık 1 buçuk hafta önce sokakta aracımın altına saklanmış açlık ve sıcaktan bayılmış bir yavru kedi buldum.Sol gözü tamamen kapalı ve iltihaplıydı.Damla ve çaylı pamuklarla çok şükür düzelti.Ancak özellilke sağ gözünün pınarında 3.göz kapağı görünüyor ve 1bucuk haftadır bu şekilde.O gözü çok dikkat edildiğinde hafif buğulu gibi.Ama akıntı,sulanma,kızarıklık gibi başka hiç bir belirti yok.Yavru kedilerde bu şekilde olması normal mi acaba?

Bilgisi olan varsa fikir vermesi açısından yardımcı olursa sevinirim

Geçmiş olsun, iyi ki bulmuşsunuz minnoşu. Fotoğrafa bakınca gayet sağlıklı ve tatlı duruyor ama anlattığınız 3. göz kapağı (nictitating membran) meselesi biraz dikkat istemeyecek gibi değil.

Normalde kedilerde 3. göz kapağı çok belirgin olmaz. Eğer dışardan görünüyorsa ve 1.5 haftadır geçmiyorsa bu bir şeylerin yolunda gitmediğine işaret olabilir. Yavru kedilerde bu durum:

  • Vücudun zayıf düşmesinden (halsizlik, enfeksiyon, parazit)
  • Gözle ilgili geçmiş bir enfeksiyonun etkisinden
  • Sindirim sistemiyle ilgili problemlerden (özellikle iç parazitler)
  • Ya da hala devam eden hafif bir enfeksiyonun belirtisi olabilir

Gözde kızarıklık, akıntı, sulanma olmaması iyiye işaret ama buğulu görünmesi, göz içindeki yapıların etkilenmiş olabileceğini düşündürüyor. Her ne kadar müdahaleyle iltihap düzelmiş olsa da, gözde hasar kalmış olabilir.

Net konuşmak gerekirse, bir veterinerin muayene etmesi şart. Özellikle göz gibi hassas organlarda zaman kaybı daha kötü sonuçlar doğurabiliyor. Basit bir göz muayenesi ve belki de parazit tedavisiyle sorun çözülür.

Şu an genel hali iyiyse hemen acil değil ama geciktirmeden bir kontrol ettirseniz iyi olur. Gözlerle ilgili şeyler genelde “geçer” deyip bekletilecek konular değil.

1 Beğeni

Detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim.Bugün iç parazit yapıldı.Umarım geçici bir sorundur.Tekrar teşekkür ederim :cat:

Yaşı daha genç geçer merak etmeyin. İç parazitle birlikte direnci düzelecektir. Hızlı toparlayacaktır.

1 Beğeni

İnşallah öyle olur🤲çok teşekkür ederim

1 Beğeni