NASIL ALIŞIRLAR?

ThaCarnageD

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
28 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Konum
Zeytinburnu / İstanbul
Merhaba oğlum 2 yaşında. Ve arkadaşımın da güzeller güzeli bi kızı var. Birlikte torun sevmeye karar verdik ve çiftleştirmeye karar verdik. Şuanda bizim evde iki haylaz da anlaşmaya çalışıyor fakat oğlum ne kadar yaklaşsa da kızımız yaklaştırmıyo ve kovuyo köşeye pusmuş durumda ve yaklaşana hırlıyo daha geleli 2 saat oldu ilk zamanlarda böyle midir yoksa bi aksi durum mu var şuan bilgilendirirseniz sevinirim. İyi günler herkeseee 🥰🥰
 

Tevfik

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
4 Mar 2019
Mesajlar
2,845
Çözümler
12
Tepkime puanı
1,931
Puanları
113
Konum
Türkiye
Merhabalar, öncelikle hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Bahsettiğiniz canlar kedi mi? Köpek mi? :) Uygun kategoriye taşıyacağımda.
 

Sinemelawen

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
945
Çözümler
5
Tepkime puanı
509
Puanları
93
Konum
Tokat
Öncelikle aynı odada bulundurmayin 2 gün. Kokularına alissinlar. Sonra ufaklığı box da büyüğün yanına getirin baksın bir incelesin. 2 gün de öyle yaklaştırın. Baktıniz tislamalari geçti, sizin gözetiminizde günde 1 saat falan yanyana getirin. Artık tislama olmadığında alışmış olurlar :)
 

ThaCarnageD

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
28 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Konum
Zeytinburnu / İstanbul
Öncelikle aynı odada bulundurmayin 2 gün. Kokularına alissinlar. Sonra ufaklığı box da büyüğün yanına getirin baksın bir incelesin. 2 gün de öyle yaklaştırın. Baktıniz tislamalari geçti, sizin gözetiminizde günde 1 saat falan yanyana getirin. Artık tislama olmadığında alışmış olurlar :)
biz hiç ayrı tutmadık kızımıza zarar demekki yavrum hareket bile etmedi ne zamandır peki çok teşekkürler ayrı mekanlarda tutuyorum şuan 2 gün deneyelim sağolun cevap için
 

Sinemelawen

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
945
Çözümler
5
Tepkime puanı
509
Puanları
93
Konum
Tokat
@ThaCarnageD, rica ederim. Aynısı bizim başımıza da geldi çünkü. Kızımız büyük bizimde, oglandan korktu baya. Gerçi oğlanı geri gönderdik biz mecburen.
 

hahamyan

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
27 Ağu 2020
Mesajlar
24
Tepkime puanı
10
Puanları
3
Konum
Samsun
bildiğim kadarıyla kızın gelmesi gerekiyomuş orda da sıkıntı olmuş olabilir
Dişiler kendi bölgeleri bakımından daha baskıcı, erkekler ise daha serbest olduğu için erkeğin dişi bölgesine gelmesi halinde erkek dominasyonu ve çiftleşmeyi gerçekleştiremeyebiliyor. Bundan dolayı genelde dişinin erkeğin alanına sokulması tavsiye edilir ancak bu her kedide böyledir diye bir kaide yok. Karakterleri oldukça farklı olan kediler gördüm :)

Alıştırma sürecinde ise kedileri zorlamamanızı hatta birbirlerini görme sürelerini, saldırma olayı yaşanmıyorsa, her geçen gün biraz daha arttırmanızı tavsiye ederim. Bazı çiftleşme olayları 2-3 aya dek uzayabilir, kediler kendilerini hazır hissetmeyebilir, -özellikle de dişiler- yerine alışması gerekebilir vesaire. Bir süre ikisine birden bakmanız gerekebilir özetle. Bu aynı zamanda doğum sonrası da devam ederse yavruların ve ebeveynlerin sosyal alışkanlıkları açısında da pozitif etki yaratabilir. Tabi işini 1 haftada halleden çiftler de olduğunu duymuştum biraz şans işi gibi :D
 

ThaCarnageD

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
28 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Konum
Zeytinburnu / İstanbul
Dişiler kendi bölgeleri bakımından daha baskıcı, erkekler ise daha serbest olduğu için erkeğin dişi bölgesine gelmesi halinde erkek dominasyonu ve çiftleşmeyi gerçekleştiremeyebiliyor. Bundan dolayı genelde dişinin erkeğin alanına sokulması tavsiye edilir ancak bu her kedide böyledir diye bir kaide yok. Karakterleri oldukça farklı olan kediler gördüm :)

Alıştırma sürecinde ise kedileri zorlamamanızı hatta birbirlerini görme sürelerini, saldırma olayı yaşanmıyorsa, her geçen gün biraz daha arttırmanızı tavsiye ederim. Bazı çiftleşme olayları 2-3 aya dek uzayabilir, kediler kendilerini hazır hissetmeyebilir, -özellikle de dişiler- yerine alışması gerekebilir vesaire. Bir süre ikisine birden bakmanız gerekebilir özetle. Bu aynı zamanda doğum sonrası da devam ederse yavruların ve ebeveynlerin sosyal alışkanlıkları açısında da pozitif etki yaratabilir. Tabi işini 1 haftada halleden çiftler de olduğunu duymuştum biraz şans işi gibi :D
şuanda dişi erkeğin evinde ve erkeğe bi odada bakıyorum dişi eve alıştı. başta bizi bile yaklaştırmazdı ama bize de alıştı, erkeğin odasının kapısını açınca bile kokudan hırlardı onu da bıraktı hatta ve hatta erkeği sevip dişinin yanına gidince bile hırlardı kokusu üzerimizde diye şuanda bunların hepsini atlattı erkeğin kapısının önünde vakit geçirmeye başladı az az ve her gün 1'er saat arayla erkeği box'ın içine koyup dişinin önüne koyuyoruz lakin hâlâ hırlamalar var alışmış değil bu olay bitene kadar böyle devam edicez erkeğin kokusunun sindiği boş box'ını salona koyuyorum bu da kokusuna yavaş yavaş alışmasını sağlıyo sanırsam koku açısından sorun yapmıyo artık fakat görünce hırlıyo bunu da zamanla yeneceğini düşünüyorum umarım bakıcaz. sağolun yorumunuz için, iyi akşamlar dilerim 🙂
 

Sinemelawen

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
945
Çözümler
5
Tepkime puanı
509
Puanları
93
Konum
Tokat
@ThaCarnageD, bir eşyaya kokularını sindirin, ikisine de ayrı ayrı koklayacagi yerlere koyun. Tehdit olarak algılıyor şu an onu hala. Evine gelen düşman gibi 😀
 

ThaCarnageD

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
28 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Konum
Zeytinburnu / İstanbul
@ThaCarnageD, bir eşyaya kokularını sindirin, ikisine de ayrı ayrı koklayacagi yerlere koyun. Tehdit olarak algılıyor şu an onu hala. Evine gelen düşman gibi 😀
evet ya kuzum benim halbuki ikisi de güzeller güzeli 😄 bilmiyo ki erkek ondan daha ürkek. erkekden yana sıkıntı yok çok meraklı hatta ilk gün hata yapıp direkt aynı odaya koymuştuk erkek hep yaklaşmaya çalıştı sessiz sakin hiç hırlamadan dişi kızınca az öteye kıvrılıp yatıyodu hatta umursamaz 😁
 

hahamyan

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
27 Ağu 2020
Mesajlar
24
Tepkime puanı
10
Puanları
3
Konum
Samsun
şuanda dişi erkeğin evinde ve erkeğe bi odada bakıyorum dişi eve alıştı. başta bizi bile yaklaştırmazdı ama bize de alıştı, erkeğin odasının kapısını açınca bile kokudan hırlardı onu da bıraktı hatta ve hatta erkeği sevip dişinin yanına gidince bile hırlardı kokusu üzerimizde diye şuanda bunların hepsini atlattı erkeğin kapısının önünde vakit geçirmeye başladı az az ve her gün 1'er saat arayla erkeği box'ın içine koyup dişinin önüne koyuyoruz lakin hâlâ hırlamalar var alışmış değil bu olay bitene kadar böyle devam edicez erkeğin kokusunun sindiği boş box'ını salona koyuyorum bu da kokusuna yavaş yavaş alışmasını sağlıyo sanırsam koku açısından sorun yapmıyo artık fakat görünce hırlıyo bunu da zamanla yeneceğini düşünüyorum umarım bakıcaz. sağolun yorumunuz için, iyi akşamlar dilerim 🙂
ek olarak iki kediyi de aynı havluyla biraz yoğurarak sevebilir -özellikle havluyu sakallara ve alındaki feromon salgı alanlarına sürterek- ardından da havluyu erkeğin yatağına/yanına bırakabilirsiniz. Aynı işlemi dişi için de uygulayın hatta yattığı uyuduğu yere havluyu koyun ki biraz daha süreç hızlansın. Başta biraz rahatsız olur ama emin olun alışmasını hızlandırır :)
 

ThaCarnageD

Hayvansever
Kedi Dostu
Katılım
28 Eyl 2020
Mesajlar
9
Tepkime puanı
6
Puanları
3
Konum
Zeytinburnu / İstanbul
ek olarak iki kediyi de aynı havluyla biraz yoğurarak sevebilir -özellikle havluyu sakallara ve alındaki feromon salgı alanlarına sürterek- ardından da havluyu erkeğin yatağına/yanına bırakabilirsiniz. Aynı işlemi dişi için de uygulayın hatta yattığı uyuduğu yere havluyu koyun ki biraz daha süreç hızlansın. Başta biraz rahatsız olur ama emin olun alışmasını hızlandırır :)
tamamdır mantıklı teşekkür ederim :)
 

Benzer konular