Muhabbet kuşu alıştırma

Mavbon2

Hayvansever
Kus Dostu
Katılım
25 Mar 2021
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Yaş
21
Konum
Konya
Merhaba arkadaşlar benim iki tane dişi kuşum var biri 8 aylık diğeri 6 aylık ikiside alışmadı ele gelmiyor büyük olan ısırıyor küçük olan korkuyo ben kuşlarımı nasıl alıştırabilirim yardımcı olursanız sevinirim
 
Çözüm
Tabiki de alışırlar, geç kalma gibi bir şey yok zaten. Ama dediğim gibi ısırma huylarında bir süre sonra vaz geçeceklerdir, yada en azından şiddetini azaltacaktır. Bu süreye kadar bu küçük ısırıkların can yaktığını onlara belli etmemeye çalışın. Ve sabırlı olun, kimi kuş iki haftada alışırken kimisi iki ayda anca güven duymaya başlıyor. Ayrıca iki tane kuş yanyana olunca alışma süreci biraz uzayabiliyor. Tek olarak alsaydınız bu süreç belki biraz daha hızlanabilirdi.
Bu süreci etkileyen ana şey kuşların kişilikleri olsa da onlara karşı gösterdiğiniz hal ve hareketler de etkili olacaktır.
Konu dışı bir sorum olacak size; niye iki tane dişi kuş aldınız? Ve şu anda aynı kafeste mı duruyorlar?

Sultanım

Moderatör
Kus Dostu
Katılım
30 May 2019
Mesajlar
809
Çözümler
22
Tepkime puanı
452
Puanları
63
Konum
İstanbul
Biraz zaman ve sabırla herşey çözülür, siz merak etmeyin. Dişi kuşların genelde böyle bir huyu olabiliyor, önce sert bir şekilde ısırsalar da sonra bundan vaz geçebilirler. Alıştırma konusunda @emirbolat ın yazdığı "Muhabbrt kuşumu elime nasıl alıştırdım?(minik rehber)" adlı konuya bir göz atabilirsiniz 🙂
 

Mavbon2

Hayvansever
Kus Dostu
Katılım
25 Mar 2021
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Yaş
21
Konum
Konya
Biraz zaman ve sabırla herşey çözülür, siz merak etmeyin. Dişi kuşların genelde böyle bir huyu olabiliyor, önce sert bir şekilde ısırsalar da sonra bundan vaz geçebilirler. Alıştırma konusunda @emirbolat ın yazdığı "Muhabbrt kuşumu elime nasıl alıştırdım?(minik rehber)" adlı konuya bir göz atabilirsiniz 🙂
Teşekkürler ama yeni aldığımda kendime alıştırmadım geç başladım sizce geç mi kaldım alıştırmak için alışırlar mi yanı
 

Sultanım

Moderatör
Kus Dostu
Katılım
30 May 2019
Mesajlar
809
Çözümler
22
Tepkime puanı
452
Puanları
63
Konum
İstanbul
Tabiki de alışırlar, geç kalma gibi bir şey yok zaten. Ama dediğim gibi ısırma huylarında bir süre sonra vaz geçeceklerdir, yada en azından şiddetini azaltacaktır. Bu süreye kadar bu küçük ısırıkların can yaktığını onlara belli etmemeye çalışın. Ve sabırlı olun, kimi kuş iki haftada alışırken kimisi iki ayda anca güven duymaya başlıyor. Ayrıca iki tane kuş yanyana olunca alışma süreci biraz uzayabiliyor. Tek olarak alsaydınız bu süreç belki biraz daha hızlanabilirdi.
Bu süreci etkileyen ana şey kuşların kişilikleri olsa da onlara karşı gösterdiğiniz hal ve hareketler de etkili olacaktır.
Konu dışı bir sorum olacak size; niye iki tane dişi kuş aldınız? Ve şu anda aynı kafeste mı duruyorlar?
 
Çözüm

Mavbon2

Hayvansever
Kus Dostu
Katılım
25 Mar 2021
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Yaş
21
Konum
Konya
Tabiki de alışırlar, geç kalma gibi bir şey yok zaten. Ama dediğim gibi ısırma huylarında bir süre sonra vaz geçeceklerdir, yada en azından şiddetini azaltacaktır. Bu süreye kadar bu küçük ısırıkların can yaktığını onlara belli etmemeye çalışın. Ve sabırlı olun, kimi kuş iki haftada alışırken kimisi iki ayda anca güven duymaya başlıyor. Ayrıca iki tane kuş yanyana olunca alışma süreci biraz uzayabiliyor. Tek olarak alsaydınız bu süreç belki biraz daha hızlanabilirdi.
Bu süreci etkileyen ana şey kuşların kişilikleri olsa da onlara karşı gösterdiğiniz hal ve hareketler de etkili olacaktır.
Konu dışı bir sorum olacak size; niye iki tane dişi kuş aldınız? Ve şu anda aynı kafeste mı duruyorlar?
Aynı kafeste kalıyorlar ve aslında ilk kuşu almıştık dişi olduğunu anlamamıştık erkek sanmıştık bu sebepten bir tane daha aldık dişi aldık o yüzden iki tane dişi oldu bu şekilde yani
 

Sultanım

Moderatör
Kus Dostu
Katılım
30 May 2019
Mesajlar
809
Çözümler
22
Tepkime puanı
452
Puanları
63
Konum
İstanbul
Tavsiyem ya ayrı kafeslerde bakın, yada bir tanesinin yerine erkek bir kuş alın. Kesin konuşmak istemem ama ilerde problem çıkma ihtimali var.
 

Mavbon2

Hayvansever
Kus Dostu
Katılım
25 Mar 2021
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Yaş
21
Konum
Konya
Tavsiyem ya ayrı kafeslerde bakın, yada bir tanesinin yerine erkek bir kuş alın. Kesin konuşmak istemem ama ilerde problem çıkma ihtimali var.
Nasıl bir problem çıkabilir ki birbirlerini seviyorlar tabi arada kavga da etseler seviyorlar yani ama nasıl bir problem çıkabilir anlamadım
 

Sultanım

Moderatör
Kus Dostu
Katılım
30 May 2019
Mesajlar
809
Çözümler
22
Tepkime puanı
452
Puanları
63
Konum
İstanbul
Büyüdükçe bi küçük kavgaları daha şiddetli olabilir, birbirlerine zarar verebilirler. Anlaşamadıklarından dolayı hep sorun çıkabilir ve strese neden olur. Bunlar eşler arasında bile olabilecek bir durum. Ve büyüdükleri zaman eş isteyebilirler, o yüzden yine sizi uğraştırırlar. Bunlar kesinlikle olur diyemem ama olması muhtemel olaylar.
 

Mavbon2

Hayvansever
Kus Dostu
Katılım
25 Mar 2021
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Yaş
21
Konum
Konya
Anladım ama ben ikisinden de vazgeçemem ki çok alıştım onlara seviyorum onları peki ayrı kafeslerde baksam alışmaları kolaylaşır mi peki
 

Mavbon2

Hayvansever
Kus Dostu
Katılım
25 Mar 2021
Mesajlar
28
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Yaş
21
Konum
Konya
1 hafta parmağımı kafese koyarak onlarla göz teması kurarak yumuşak ses tonuyla konuştum şimdi de kafesin içinde elimden yem yiyorlar sizce alışıyorlar mı yavaş yavaş
 

Sultanım

Moderatör
Kus Dostu
Katılım
30 May 2019
Mesajlar
809
Çözümler
22
Tepkime puanı
452
Puanları
63
Konum
İstanbul
Yem yemesi alıştığı anlamına gelir. Elma, armut, havuç v.b. hoşlarına gidecek meyve vr sebzelerle, çekirdele ve dal darıyla da alıştırmalar yapabilirsiniz.
 

Benzer konular